FAQ veelgestelde vragen

Kan ik een artikel ook zelf ophalen?
Dit is mogelijk, hiervoor kunt u een afspraak met ons maken. Het afhaaladres vindt u bij "contact".

Hoeveel kost het opsturen?
Een overzicht van de verzendkosten vindt u onderaan in het voetmenu "verzending, bezorging & betaling" bij "bezorging en verzendkosten NL" en bij "bezorging & verzendkosten België".

Met welke vervoerder wordt het verstuurd?
Wij verzenden elke werkdag met GLS. Op uw verzoek en onder bepaalde voorwaarden kunnen wij binnen Nederland soms via PostNL verzenden. De mogelijkheden en kosten vindt u onderaan in het voetmenu "verzending, bezorging & betaling" bij "bezorging en verzendkosten NL" en bij "bezorging & verzendkosten België"

Wat kost het terugsturen van huurartikelen?
U betaalt de kosten van het terugsturen aan de vervoerder van uw keuze.
Meestal wordt er voor PostNL gekozen (€ 6,95 voor een standaard levering tot 10 kg binnen Nederland), maar terugzenden via DHL, DPD of een andere vervoerder mag ook zolang dat op de door ons aangegeven terugstuurdag mogelijk is.
Voor terugsturen vanuit België kiest u de vervoerder van uw keuze.

Wanneer/op welke dag worden artikelen verstuurd?
Koopartikelen worden dagelijks verzonden. Op welke dag wij de huurbestelling versturen hangt af van de dag waarop u het huurt (nodig heeft). Na plaatsing van uw huurbestelling ontvangt u van ons een afspraken/bevestigingsmail waarin verdere details wordt aangegeven. U betaalt alleen huur voor de huurdag zelf en niet voor de dag dat het naar u onderweg is.

Wanneer ontvang ik een huurkostuum precies?
Wanneer u het kostuum ontvangt, hangt van de huurdag af. U kunt ervan uitgaan dat als u tijdig heeft besteld en betaald, u het gehuurde uiterlijk om 18:00 uur de dag van tevoren ontvangt.

Adressering, kunt u afleveren op ander adres?
U kunt een door u gekozen afleveradres invoeren bij het bestellen. Dat hoeft dus niet persé uw eigen huisadres te zijn, maar dit kan ook bv een werkadres zijn of het adres van iemand anders of uw vakantieadres. Houdt u er rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor het juist invullen van deze adresgegevens én dat u vooraf organiseert dat uw pakket ook afgeleverd kan worden en door iemand in ontvangst wordt genomen. De GLS bezorger of Sprookjesjurken kan niet verantwoordelijk worden gehouden als er op het genoemde adres niemand het pakket in ontvangst heeft kunnen nemen door openingstijden/voorwaarden/beperkingen van een afleveradres.

Ik ben erg laat met bestellen, kan ik het nog op tijd ontvangen?
Als verzending met onze vast koerier GLS niet meer mogelijk is en PostNL de enige mogelijkheid is om uw bestelling nog op tijd te ontvangen, kunnen wij dit voor u regelen mits het in ons werkschema van die dag past. Belt of mailt u ons even vooraf, dan kunnen wij aangeven of dit gaat lukken. Dit is alleen mogelijk voor zendingen binnen Nederland.
Voor een spoedzending die de volgende dag, of zelfs de volgende dag voor een bepaalde tijd, bij u binnen moet zijn, bieden wij GLS Express. Dit is alleen mogelijk voor zendingen binnen Nederland.
De mogelijkheden plus kosten van GLS en PostNL vindt u bij "bezorging & verzendkosten NL".
Er is ook de mogelijkheid om uw bestelling zelf bij ons op te komen halen, neemt u daarvoor even contact met ons op. Het afhaaladres vindt u bij "contact".

Betaal ik ook extra huur voor de dag(en) die het kostuum onderweg is?
De dag die nodig is voor het opsturen en het terugsturen wordt niet gezien als huur, u betaalt alleen huur voor de dag(en) dat u het kostuum huurt. U dient het gehuurde wel op de afgesproken dag weer terug te sturen.

Ik ben niet thuis op de door GLS opgegeven afleverdag
Via de Flex Delivery Service (via uw track&trace code) van GLS kunt u kosteloos een alternatieve afleveroptie selecteren:
- Afleveren op een andere datum.
- Afleveren bij bewoners in uw straat op het door u opgegeven huisnummer.
- Afleveren bij een GLS Pakketshop naar keuze: u bepaalt zelf wanneer u de zending ophaalt.
U dient uw keuze vanzelfsprekend wel tijdig kenbaar te maken: dit kunt u tot 23:59 uur doen, zodra u uw trackingcode heeft ontvangen.

Wat gebeurt er bij overmacht bij Sprookjesjurken?
Gelukkig komt het niet vaak voor, maar indien het gereserveerde niet (tijdig) aan u verstuurd kan worden vanwege overmacht doordat het in de voorgaande huur onherstelbaar beschadigd is geraakt of niet tijdig terug ontvangen uit voorgaande huur, zullen wij u een alternatief kostuum aanbieden (met 10% korting op de huurprijs van dat kostuum), of de betaling terugstorten. Sprookjesjurken kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.

Wat gebeurt er bij overmacht bij de vervoerder?
Indien het gereserveerde door de vervoerder niet tijdig wordt bezorgd, kan Sprookjesjurken hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Wij zorgen er normaliter voor dat we uw reservering tijdig opsturen. Algemene vertraging bij de vervoerder, weersomstandigheden die bezorging niet of vertraagd mogelijk maken, vallen onder overmacht.

HOE WERKT AFLEVERING VIA GLS (de vervoerder waarmee het wordt verzonden)?
Levering op een postbusadres is niet mogelijk.
Alle zendingen worden verzonden met track&trace.
GLS levert bestellingen af op werkdagen van 08:30 - 18.00 uur.
GLS EXPRESS levert bestellingen af op zaterdag van 08:30 - 17:00 uur.
In de avonduren worden géén bestellingen uitgeleverd.
Indien u vooraf weet dat u niet thuis bent op de afleverdag, kunt u met de track&trace link wijzigingen in de aflevering aanbrengen.
In de track&trace link die u via email van ons ontvangt nadat de bestelling bij ons is opgehaald, staat de meest actuele status van uw bestelling. Indien er bijzonderheden zijn omtrent de aflevering, wordt dit toegevoegd aan de status. Raadpleegt u deze track&trace status als de zending niet (juist) is afgeleverd.
Diegene die het pakket in ontvangst neemt, tekent hiervoor.
Indien er niemand op het opgegeven adres aanwezig is om het pakket aan te nemen, kan de bezorger het bij (naaste) buren proberen af te leveren, of neemt hij het pakket weer mee om het de volgende dag weer te proberen, of gaat het pakket naar het GLS depot indien er onduidelijkheden zijn omtrent het afleveradres.
Wanneer de GLS bezorger het pakket niet kan afleveren kan er naast een opmerking bij de actuele track&trace status ook een "niet thuis bericht" op het adres achter worden gelaten. Hierop kan de bezorger het adres vermelden waar hij het pakket heeft afgeleverd (meestal naaste buren) of aangeven hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken, dat kan dan op zijn vroegst een afspraak zijn voor de eerstvolgende werkdag. Als u geen "niet thuis bericht" in de bus heeft gekregen, checkt u dan de actuele track&trace status.
Indien er niemand op het afleveradres aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen, kunt u ook een adres opgeven waar wél iemand is (bv werkadres). Houdt u er rekening mee dat als de levering voor u spoed heeft en u niet thuis bent, dit uw eigen verantwoordelijkheid is, dat wil zeggen: als de bezorger met het pakket bij u aan de deur is geweest en u bent er niet, terwijl u het pakket wél die dag had willen ontvangen, is dit uw verantwoordelijkheid en niet die van GLS of van Sprookjesjurken.
Pakketten die 2x tevergeefs zijn aangeboden door GLS gaan retour naar Sprookjesjurken.
Indien een pakket onbestelbaar is, niet in ontvangst wordt genomen/niet op het afhaalpunt wordt afgehaald of aan de deur wordt geweigerd en door GLS weer naar Sprookjesjurken retour wordt gestuurd, zullen de retourkosten bij u in rekening worden gebracht. Deze retourkosten zijn gelijk aan de verzendkosten die er bij de bestelling zijn gerekend.
Moet ik het ook weer met GLS aan jullie terugsturen of kan dat ook via PostNL?
Het maakt ons niet uit welke dienst u gebruikt, mits deze met een track&trace code te traceren is en mits u het op de vooraf aangegeven dag (de 1e dag na de huurdag) terugstuurt. Houdt u er wel rekening mee dat als u het in het weekend terug moet sturen, niet alle pakketvervoerders dan geopend zijn. Dan kunt u het beste via PostNL terugzenden.
PostNLservicepunten (daar waar u het pakket kunt aanbieden voor verzending) zijn vertegenwoordigd in veel supermarkten en in sommige boekwinkels. Hier kunt u ook op zaterdag en vaak ook op zondag terecht voor uw retourzending. De kosten voor de retourzending dient u zelf ter plekke te voldoen.
Voor terugsturen vanuit België kiest u de vervoerder van uw keuze.

Ik ben niet in de gelegenheid het gehuurde zelf terug te sturen, kunnen jullie het ook bij mij ophalen?
Dit is mogelijk, u dient dit wel tijdig bij ons aan te vragen en niet pas op de afgesproken terugstuurdag. Bij een ophaalopdracht geven wij GLS de opdracht het pakket weer bij u op te halen. Dit zal zijn op werkdagen van maandag tm vrijdag, tussen 08:30 en 18:00. Een indicatie van de ophaaltijd is soms op te vragen, maar niet altijd, er dient dus wel iemand de gehele dag aanwezig te zijn om het pakket te overhandigen aan onze vervoerder. De kosten hiervan zijn € 8,25 voor zendingen van 1-2 kostuums binnen Nederland. Voor zendingen van 3 t/m 7 kostuums is het tarief € 12,50 binnen Nederland en voor zendingen vanaf 8 kostuums binnen Nederland is het tarief € 15,00. Voor België is het tarief € 16,00 voor zendingen t/m 3 kostuums. Is de oorspronkelijke terugstuurdag zondag en u wilt gebruik makan van onze ophaalservice op maandag (in het weekend is ophalen niet mogelijk), dan kunt u voor een klein bedrag extra het kostuum ook de zondag huren. Wij kunnen dan op maandag de zending bij u op laten halen.

De eerste dag na de huur is een zondag/feestdag, moet ik het dan op die dag terugsturen?
Ja. In veel supermarkten, bouwmarkten, boek- en sigarenwinkels zitten PostNL punten. Hier kunt u vaak ook op zon- en feestdagen terecht voor uw retourzending (let wel op eventuele aangepaste openingstijden). Op de website van PostNL kunt u aan de hand van uw postcode controleren welke postpunten er in uw buurt zijn.
Als u kiest voor weekend-huur, dan kunt u voor een klein bedrag extra het kostuum inclusief de zondag huren.

Wat als ik het kostuum te laat terugstuur?
Als u het kostuum later dan de afgesproken dag terugstuurt, betaalt u huur voor de dag(en) dat u het langer in uw bezit heeft. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt. Wel rekenen wij voor de dagen na de 1e huurdag een lager huurtarief.