reservering en betaling

Automatische reservering bij betaling
Kostuum(s) en accessoire(s) worden voor de huurder gereserveerd op het moment dat de gehele betaling door Sprookjesjurken is ontvangen en u van Sprookjesjurken via email de reserveringsafspraken heeft ontvangen.
Zonder de reserveringsafspraken die u van ons ontvangt is uw reservering nog niet geldig.
(De reserveringsafspraken ontvangt u van ons apart via email en zijn niet hetzelfde als de automatische bevestiging die u direct na afloop van uw bestelling automatisch in uw mailbox ontvangt).

Sturen jullie ook kostuums ook als ik nog niet heb betaald? Ik wil het liever achteraf betalen/het past me nu niet om te betalen/ik heb haast, stuur het alvast maar op, de betaling komt later wel.
Dit is niet mogelijk. Wij sturen zonder ontvangst van de (gehele) betaling geen kostuums op. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt.

Ik wil een kostuum voor een bepaalde datum reserveren, maar nog niet (meteen) betalen
Als u de huur, borg en verzendkosten van een kostuum nog niet wilt betalen, maar u wilt wél het kostuum reserveren voor een bepaalde datum, dan kunt u voor € 7,50 (per kostuum) een kostuum laten reserveren, deze € 7,50 halen wij van het huurbedrag af als de reservering is omgezet in huur. Reserveren is in dat geval dus gratis. Het restant bedrag kunt u voldoen vóórdat de bestelling opgestuurd wordt. Besluit u uiteindelijk de reservering niet om te zetten in huur, of iets anders te huren dan gereserveerd, dan bent u de € 7,50 aan ons verschuldigd.  
U kunt een reservering maken door deze aan te klikken links in het menu onderaan bij "producten".

Sturen jullie automatisch mijn bestelling op als ik de € 7,50 reserveringskosten heb betaald?
Nee, wij sturen een bestelling pas op als de gehele betaling ontvangen is. Als u € 7,50 voor de reservering heeft betaald, dient u vóór verzending het restant van de huurprijs/borg/verzendkosten nog te betalen. Zonder betaling sturen wij geen kostuums op. De € 7,50 is puur voor de reservering bedoeld (dat wij het kostuum voor u vasthouden). Hebben wij op het moment van verzending géén betaling ontvangen, dan vervalt de reservering en verzending en bent u de € 7,50 reserveringskosten kwijt.

Wat gebeurt er als ik de bestelling nog niet betaal?
Zonder betaling is de bestelling voor zowel u als ons vrijblijvend en wordt het kostuum/de kostuums en eventuele accessoires niet voor u vastgehouden. Zonder betaling sturen wij geen kostuums op.
Uw bestelling wordt omgezet in een reservering als wij de totaalprijs of reserveringskosten (€ 7,50 per kostuum) hebben ontvangen, mits het kostuum/de kostuums en eventuele accessoires op dat moment nog beschikbaar zijn.
Zolang de betaling/reserveringskosten niet door ons zijn ontvangen, behouden wij ons het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving kostuum(s) en/of accessoires aan een ander te verhuren.
Het kan dus gebeuren dat tussen uw bestelling en uw (latere) betaling klant B hetzelfde artikel ook bestelt en betaalt, in dat geval verhuren wij het artikel aan klant B en zal uw eventuele betaling worden teruggestort.
Reserveringskosten worden van de huurprijs afgehaald als het gereserveerde is omgezet in huur en reserveren is dan dus kosteloos.

Annuleren van een reservering
Een bestelling/reservering kan zonder opgaaf van reden door de huurder per email worden geannuleerd.
Hiervoor worden € 7,50 per kostuum administratie- en reserveringskosten in rekening gebracht bij de huurder. Dit wordt verrekend met de reeds gedane betaling. U bent dan geen verdere kosten zoals de huurprijs, borg of verzendkosten meer verschuldigd.
Annuleringen dienen uiterlijk om 10:00 uur op de verzenddag aan ons te zijn doorgegeven via email.
Is een bestelling reeds door Sprookjesjurken verstuurd, dan kan de bestelling niet meer worden geannuleerd en bent u de volledige huurprijs, borg en verzendkosten verschuldigd.